gomblyuk

gomblyuk

Könyvajánló: STRETCH! (Tilly and the Buttons)

Rugalmas anyagok varrása + hat szabásminta

2018. november 12. - Ágivarr
A nyáron jelent meg a londoni Tilly and the Buttons STRETCH! című könyve. Korábban szerettem volna írni róla, még a nyaralásra is magammal vittem, azt remélve, hogy lesz időm egy ismertetőre... November van, úgyhogy elmondhatom: nem volt.
Régóta dolgozom rugalmas anyagokkal, mégis jó egyben látni, elolvasni más hozzáértők tapasztalatait. Szeretem az ehhez hasonló összefoglaló jellegű könyveket!  A témáján túl a könyvhöz mellékelt egyik szabásminta mozgatta meg nagyon a fantáziámat. Végül megvettem a lányomnak ajándékba, de persze én is elolvastam még melegében.
konyv_1.jpg

Az angol nyelvű könyv teljes egészében a különféle vastagságú és kialakítású rugalmas anyagok (jerseyk, punto, futter, bársony jersey, flitteres jersey...) varrásával foglalkozik, és a benne található hat szabásmintán keresztül mutatja be azok varrást, sőt, a ruhák alakítását is.

A 190 oldalas könyv azoknak íródott, akik most kezdenek ismerkedni a rugalmas anyagok varrásával, de haladóknak is tartogat érdekességeket, ötleteket.  Nagyon szép kiadás kellemes cukorkaszínekben, gyönyörű fotókkal, szép és erős papíron, de a kimásolható szabásminták sem selyempapírra vannak nyomtatva.

Minden leírás részletes, mégis lényegre törő. Hangsúlyozza, hogy a ruhák megvarrásához nem feltétlenül szükséges overlock; a könyv bemutatja, hogy a háztartási varrógép rugalmas öltéseivel hogyan lehet a ruhákat megvarrni (erről már én is írtam egy részletes, képes bejegyzést itt). Ha van overlockod, a használatához is sok ötletet ad a könyv. Egy egész ruhatárat ki lehet alakítani a minták segítségével, amik nyolc méretben varrhatók meg (derékbőség: 61-97 cm, csípőbőség: 84-120 cm, mellbőség: 76-112 cm).

A bevezető rész után két fejezet foglalkozik általánosságban a rugalmas anyagokkal: hogyan vásárolj, hogyan állapítsd meg a rugalmasságukat (erről itt írtam bővebben), hogyan tudod magadra szabni az ilyen ruhákat, hogy fektesd fel a szabásmintát, hogy tudod illeszteni a csíkokat stb. A második fejezet az overlock és a háztartási varrógépek használatát mutatja be rugalmas anyagokon.

konyv_2.jpg

A könyv további része a hat ruha elkészítésével foglalkozik nagyon részletesen. (A következő képek forrása a Tilly and the Buttons blog.)

1. A Bibi szoknyát és kötényruhát három módon készíti el:

2. A Frankie T-shirt-ből is háromfélét mutat ba:

3. A Freya pulóver és ruha négyfelé megoldását ismerheted meg:

4. és 5. A Stella kapucnis felsőt és nadrágot két teljesen eltérő változatban varrja meg:

6. Végül a Joni ruha - nekem ez tetszett meg nagyon - varrásleírását olvashatod, négy stílusban és különféle részletekkel.

A STRETCH! című könyvet itt tudod megvenni. Szép ajándék lehet annak, aki szereti, gyűjti a varrós könyveket, fiatal lányoknak, akik most kezdenek varrni tanulni, vagy akár saját magadat is meglepheted vele, kérheted ajándékba! Az én példányomat Tilly Walnes dedikálta is. :)


konyv_3.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr914368061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása