gomblyuk

gomblyuk

Szabásmintanehezék

Én így csináltam!

2018. november 25. - Ágivarr

Amikor szabóolló helyett vágóalátétet és körkést használok, jól jön a szabásmintanehezék. Bármi megfelel nehezéknek, ami a kezem ügyébe esik: ollók, tűzőgép, pohár, mécsestartó... titkon mégis csinos szabásmintanehezékekre vágytam. :) A net tele van ötletes, vicces és olykor halva született megoldásokkal (és készen vásárolható termékekkel is persze), mindegyik viszonylag könnyen megvalósítható. A következő példákat a Pinterestről gyűjtöttem:


Én a legkevesebb időráfordítással szerettem volna nehezékeket készíteni magamnak, de úgy, hogy azért megfeleljenek néhány elvárásnak. A szabásmintanehezék legyen:

  • elég súlyos ahhoz, hogy a szabásmintát az anyagon, az anyagot az asztalon tartsa, ne vigye el egy szellő vagy egy rossz mozdulat,
  • elég lapos ahhoz, hogy felette nyugodtan mozoghassak a kezemmel, karommal,  vágóeszközökkel,
  • kézzel könnyen felvehető,
  • tartós, nem törékeny,
  • könnyen tárolható,
  • elegendő mennyiség.

Barkácsáruházban nagyméretű (50 mm átmérőjű) csavaralátétet vettem:

pattern_weight_1.jpg

Festékspray-vel először lefújtam fehérre, két rétegben.

pattern_weight_2.jpg

Már így is nagyon szép, de egy kicsit csinosabbat akartam. Gondoltam, majd csipkén keresztül fújok rá egy másik színt, de nem tetszett az eredmény. Végül hobbiboltban találtam (gondolom) fülbevalókészítéshez való fém virágot, ami nagyon jó sablonnak bizonyult.

pattern_weight_3.jpg

Rátettem őket a fehér alátétekre (négyesével, mert négyet vettem), és lefújtam türkizkék festékspray-vel, egy rétegben. (Az első festés óta több nap is eltelt.)

pattern_weight_5.jpg

Mindezt lakáson kívül csináltam, mert a festék oldószere nagyon büdös volt. Ilyen kis csinosak lettek:

pattern_weight_6.jpg

Egy éjszaka hagytam őket száradni, mielőtt behoztam a lakásba. Több napon át nem tettem még őket egymásra, nehogy összeragadjanak.

pattern_weight_7.jpg

A 12 darab, egyenként 40 grammos nehezék 3 mm magas, rövid körmökkel is könnyű felszedni. A papíron könnyen csúszik, egyszerűen mozgatható. Egyedi, nekem nagyon tetszik. :) Szeretnék hozzájuk készteni egy fa eszközt is kis kerek falapból és farúdból, ezzel a tárolásukat is megoldom.

pattern_weight_8.jpg

De vajon a négy darab, türkizkékre lefújt fém virággal mit csináljak?

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr2114392436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása