gomblyuk

gomblyuk

Őszi ruhatár-tervezés 2.

Meglévő holmik szelektálása

2019. október 04. - Ágivarr

Sok cikket olvashatsz arról, hogyan tehermentesítsd a gardróbodat, sok hasznos tanácsot találsz bennük, amikből aztán azt hasznosítasz, amit jónak látsz. Egy biztos: nem egy könnyű és gyorsan lezavarható szabadidős program.

01_1.JPG

Főbb pontokba összeszedve:

1. Szánj rá elég időt és teremts nyugodt körülményeket!

Én például elsőre nekiálltam úgy, hogy mindenki otthon volt. Semmire nem jutottam, viszont a lányom végigpróbált mindent és kimenekített magának jó pár ruhát, a kisfiam pedig a lakás legkülönbözőbb pontjain bizonyította a halmazképzés módszereiben való jártasságát.

2. Gyűjtsd egy helyre az összes ruhádat!

Ez nem volt nehéz feladat, a ruháim eleve egy helyen, a hálószobában vannak a szekrényemben. Nincs kimondottan nagy ruhakészletem, mert korábban sem vásároltam sok ruhát, inkább a sok év az, ami alatt minden felgyülemlett. Mindent ki tudtam pakolni egy kupacba, az ágy közepére.

3. Csoportosítsd a ruhákat!

Egyesével minden ruhát végignéztem, volt, amit fel is próbáltam, és elkezdtem a szoba sarkai felé dobálni őket az alábbi kupacokba:

  • tetszik, szeretem, jó is rám, megtartom
  • jó lesz a lányomnak (ezt közösen vele további kupacokra osztottuk: 1. felveszem, 2. kizárt, hogy felvegyem)
  • tetszik az anyaga, varrok belőle valami mást
  • kuka (teljesen tönkrement, de leszedem róla a gombot stb.), ez további két csoportra osztható: 1. annyira szerettem, hogy reprodukálnom kell, 2. végérvényesen kuka
  • tetszik, de sajnos nem jó (főleg kicsi)
  • tetszik, de nem passzol a leggyakrabban hordott ruháimhoz (vagy a gardróbterveimhez), valószínűleg pont ezért nem hordom már évek óta

4. Legyél elszánt és kegyetlen azokkal a ruhákkal, amik nem az első, második vagy harmadik csoportba tartoznak!

Sajnos ezen túl kell esni. Ugyanazzal a lelkesedéssel, amivel az egész szelektálásnak nekiláttam, bezsákoltam a ruhákat és elvittem ruhagyűjtő konténerhez, charity shopba, szeretetszolgálathoz, hajléktalanszállóra stb. Nem jó rakosgatni, mert biztos, hogy előbb-utóbb kinyílnak azok a zsákok és visszaszivárog egy-két darab a szekrénybe...

5. Írd fel, fotózd le, stb., hogy mi maradt, és gondolj rájuk a következő vásárláskor!

A fehérneműket már szelektáltam, a cipőket, kabátokat, téli kellékeket minden szezon elején átnézem, a sportolós holmik általában fix, minimális darabszámot jelentenek. Most csak a "munkába járós" ruhákra koncentráltam. Rövid az őszi listám:

  • 3 kardigán (türkiz, szürke, fekete)
  • 1 tavaly vásárolt sötétkék farmernadrág
  • 2 blúzszerű felső (egy sötét türkiz és egy fekete-fehér mintás)
  • 3 ruha (fekete, fekete alapon drapp pöttyös, szürke)

ipiccy-collage.jpg

A saját ruháimhoz nagyon hasonló képeket a Pinterest-ről gyűjtöttem.

Ezeket jól megjegyeztem (nem volt nehéz), majd összehajtogattam és eltettem a szekrénybe.

Most következik az anyagok átválogatása!

A cikksorozat további részei:

Ruhatár-tervezés - Bevezető, kedvcsináló

Ruhatár-tervezés 2. - Meglévő ruhák szelektálás (jelenlegi cikk)

Ruhatár-tervezés 3. - Szabásminták rendszerezése

Ruhatár-tervezés EXTRA - Letölthető PDF munkalap varrós projektekhez

Ruhatár-tervezés 4. - Meglévő anyagok rendszerezése

Ruhatár-tervezés 5. Saját paletta kialakítása

Tarts velem a ruhatár-tervezésben!

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr2315113114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása