gomblyuk

gomblyuk

Őszi ruhatár-tervezés 3.

Szabásminták rendezése, válogatása

2019. október 18. - Ágivarr

Mivel a ruhatáram hiányzó darabjait varrni fogom, szabásmintákra és anyagokra is szükségem van. Szeretném az évek során összegyűjtött szabásmintáimat hasznosítani, így lehetőleg ezekkel dolgozom majd, és csak a legszükségesebbeket szerkesztem.

fokep.jpg

Az előző részben átnéztem a meglévő ruháimat, és egyrészt elkeseredtem, hogy mennyire kevés használható maradt, másrészt örülök, mert így igazán adott a lehetőség a megújításra. Ősz van, megyünk bele a hideg időbe, ezt szem előtt tartva kell végiggondolnom, milyen darabokkal egészítsem ki a ruhatáramat.

Szükségem lesz szövet nadrágra: egy feketére és egy másik sötét színűre, pl. sötétkékre. Szeretek ruhát hordani, ilyen mintát is keresnem kell. A legjobban a blúzokat, felsőket tudom kihasználni, de elég egy-két jó szabásminta, és az anyagokkal végtelen a variálási lehetőség. Szeretnék még egy kardigánt is. Szoknyára egyelőre nem gondolok, talán majd jövő nyáron visszatérek rá.

Hogy a megfelelő mintákat kiválasszam, az összeset végig kell néznem, és egyúttal szeretném rendszerezni, kereshetővé is tenni őket. Erre egy jó kis eszköz a Trello, ami bizonyos határig ingyenes, és tökéletes a projektjeim rendszerezésére, rangsorolására, nyomon követésére. Mutatok egy képernyőképet az egyik táblámról:

trello.JPG

Készítettem egy Szabásminták táblát, azon belül a ruhadarabok fajtája szerint listákat hoztam létre, pl. Ruhák, Felsők, Nadrágok... A listákhoz kártyákat tudok hozzáadni, ezek megfeleltethetők egy-egy szabásmintának. A szabásminták varrásleírásaiból kivágtam egy-egy képet, amin jól látszik a ruhadarab, ezeket töltöttem fel a kártyákhoz. Magukat a PDF-mintákat is fel lehetne tölteni, de hamar elérném a fizetős határt, és feleslegesnek is tartom két helyen tárolni őket. A kártyákat a tervező és a szabásminta alapján neveztem el. Lehetőség van címkéket rendelni a kártyákhoz, én ezeket állítottam be: szövött, kötött, gombos, bebújós, cipzáros... ezek alapján könnyen tudok szűrni a minták közt. Az egyes kártyák további lehetőségeit is megmutatom egy példán keresztül:

trello_2.JPG

Az egyéni mezőknél a bemutatás kedvéért kialakítottam pár checkboxot, ahol jelölhetem, hogy megvan-e az anyag a ruhához, kinyomtattam-e a szabásmintát stb. Írhatok megjegyzést, pl. arról, hogy mit kellett alakítani a mintán, milyen problémám volt vele, vagy hogy mikor és kinek varrtam meg a családban. A táblákat meg is oszthatom másokkal, ez főleg csapatmunkában nagyon hasznos funkció.

A kártyákat át is mozgathatom vagy másolhatom más listákra vagy táblákra, így alakítottam ki a Ruhatár 2019 ősz-tél táblámat.

trello_3.JPG

Nagyon kevés ruha van a táblán!! Plusz egy otthoni nadrág és felső is. Első körben ezeket szeretném megvarrni, de idővel biztosan teszek a táblára más mintákat is, sőt, a változtatás jogát is fenntartom. :) A terv október-novemberre tehát a munkába járós ruhákból:

  • 2-3 blúz szövött anyagból
  • 2 szövetnadrág
  • 1 ruha
  • 1 kardigán

Nagyon fontos, hogy a kiválasztott ruhákat a meglévőkkel és egymással is tudjam kombinálni, illeszkedjenek az elképzeléseimhez, amiket a teljes ruhatár kapcsán szeretnék megvalósítani. Hiába van számtalan nagyszerű minta, ha egyelőre azok nem férnek bele az elképzelésbe, vagy én nem férnék beléjük esztétikus módon. :) Ahogy alakulok, majd úgy adódik lehetőség más minták megvarrására is.

A szabásminták PDF fájljait egyébként a laptopomon tárolom, tervezők szerint mappába rendezve. Ha a Trello-táblámról valamit kinézek, a kártyán szerepel a név, ami alapján könnyen megtalálom a mintát.

A következő alkalommal az anyagaimat fogom rendszerezni.

A cikksorozat további részei:

Ruhatár-tervezés - Bevezető, kedvcsináló

Ruhatár-tervezés 2. - Meglévő ruhák szelektálás

Ruhatár-tervezés 3. - Szabásminták rendszerezése (jelenlegi cikk)

Ruhatár-tervezés EXTRA - Letölthető PDF munkalap varrós projektekhez

Ruhatár-tervezés 4. - Meglévő anyagok rendszerezése

Ruhatár-tervezés 5. Saját paletta kialakítása

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr3515222074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása