gomblyuk

gomblyuk

Zöld ruha félkör szoknyával

Rebecca Page szabásminta

2020. április 17. - Ágivarr

Korábban írtam róla, hogy belekóstoltam a szabásminta-tesztelésbe néhány nagyobb tervező mellett. Ennek az időszaknak idő hiányában már vége, de az akkor készült alkotásokat szívesen megmutatom. A Dora ruha Rebecca Page egyszerű, pici ujjal vagy ujj nélkül megvarrható mintája.

the-dora-bld-1-768x517.jpg

Azért ezt a mintát választottam tesztelésre, mert a szalagavatóra valami hasonlót képzelt el a lányom, így lényegében ez volt a próba. A zöld ruha vékony, kevert szálas szövetből készült, a végső ruha azonban punto (az osztály választása alapján), így persze másik mintát kellett készítenem, mert a két anyag teljesen másként viselkedik.

  • Méret: XXS-5XL, C és D kosárméretre
  • Bélelt felső és alsó (opcionális)
  • Hátán cipzáras
  • Zsebekkel (elhagyható)
  • Szövött anyagra

Csak a felsőrészt béleltem, sárga bélésselyemmel.

4.jpg

Számomra új technikáknak néztem utána, és ezen a ruhán gyakoroltam őket. Angolul halszálka öltésnek nevezik, amivel a nyak- és karkivágásban a bélést a külső anyag varrásráhagyásához rögzítettem, magyarul, ha jól tudom, boszorkányöltés a neve. Megakadályozza, hogy a bélés kiforduljon, láthatóvá váljon a ruha színéről.

4_2.jpg

A ruha derekába ripszszalagot (grossgrain) varrtam kézzel. Pontosan a derékbőséggel megegyező hosszúságú, hátul franciakapoccsal záródik. A ruha derékrészét fixen a viselője derekán tartja, nagy súlyú szoknyarész esetén sem mozdul el, csúszik le. (Ez a végső, szalagavatós ruha esetében nagyon fontos volt, a punto jersey kimondottan súlyos).

Hátulra rejtett cipzárt varrtam.

agnes_hegedus_dora_dress_september_4.jpg

A zsebeket kihagytam, de egy vékony övvel kiegészítettem a ruhát. Az Akácfa utcai gombbehúzó bácsi és néni még mindig működik, náluk csináltattam bevont övcsatot.

1_1.jpg

A kisebb szögleteset választottam. (A kis gombok az Esther blúzomhoz készültek.)

2_3.jpg

3.jpg

Szintén ripszszalag-merevítéssel készítettem el az övet, és pici felvarrt patent akadályozza meg, hogy az öv vége lelógjon.

agnes_hegedus_dora_dress_september_2.jpg

A ruhát pár napig próbababán hagytam lógni, mielőtt felhajtottam. A lányomon tűztem fel, és kézzel varrtam az alját. Az anyagot egyébként nagyon nehéz volt vasalni, alacsonyabb hőfokra nem reagált, magasabbra még kendő alatt is fényesedett.

agnes_hegedus_dora_dress_september_5.jpg

A végső, szalagavató ruháról később írok.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr2015618702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása