gomblyuk

gomblyuk

Ceruza-jelmez

Farsangra

2021. január 11. - Ágivarr

Közeleg a farsang, szerencsére a kisgyerekek járhatnak bölcsibe, óvodába, de talán még alsó tagozatban is szokás beöltözni valaminek. Bubunak tavaly (még a bölcsiben) ceruza-jelmezt készítettem. Szerencsére nem volt válogatós, de biztosra mentem: nem azt kérdeztem meg tőle, hogy mi szeretne lenni, csak azt, hogy milyen színű ceruza szeretne lenni. Ő zöldet választott.

06_5.jpg

A hosszú ujjú pólót és a leggingst meg is varrhatod vagy kész, megfelelő színű darabokkal a varrást meg is úszhatod. Én meglévő ruhákat másoltam le, viszkózjerseyből varrtam meg (farsang után kinövésig pizsamaként funkcionált). De először megrajzoltuk, hogy fog Bubu kinézni :)

01_5.jpg

A sisak kartonpapírból készült, amire a ruhához hasonló színű papírt ragasztottam a ceruza hegyének helyére.

A sisak megszerkesztése egyszerű, az alábbi méretek kellenek hozzá:

02_6.jpg

A gyermek fejét ott mérd meg, ahol egyébként is mérni kell mondjuk egy sapkához, vagy ahol a védőnő szokta megmérni a szokásos státuszfelvételkor, kb. a homlok közepén, vízszintesen. A sisak magassága tetszőleges, a miénk 20 cm volt.

Ezzel a két adattal egy olyan körcikket kell szerkesztened, aminek az íve a gyermek fejének kerületével egyezik meg, a sugara pedig a sisak magassága lesz.

03_4.jpg

A szerkesztéshez a körcikk (középponti) szögét kell meghatározni, amit a két sugár bezár. Ehhez segítségképpen készítettem egy kalkulátort (kattints rá, majd a letöltött fájlt nyisd meg):

KALKULÁTOR

A két kék cellába írd be a fej kerületét és a sisak kívánt magasságát. A mi adataink 51 és 20 cm volt, ezekből a kalkulátorral 146 fok jött ki, amit körzővel és/vagy szögmérővel és vonalzóval tudsz megszerkeszteni (erre nem térek ki, általános iskolai tananyag, de a neten is találsz róla számtalan leírást).

A körcikket / sisakot közvetlenül a drapp kartonra szerkesztettem. A ceruza színes hegyének egy 8 cm sugarú színes kört vágtam ki, a kartonra ragasztottam. Ha cakkokat is szeretnél, azokat a köríven kívülre rajzold - én kis poharat használtam sablonnak. A körcikket vágd ki, az egyik egyenes szélére hagyj rá 2 cm-t.

03a.jpg

Ezt kend be ragasztóval és ragaszd a másik éle alá, kúpot, tölcsért formálva. A hegyét nehéz pontosan összeilleszteni, de nem baj, ha nem teljesen pontos. A ragaszást megerősítheted celluxszal vagy tűzőgéppel. A csúcsos helyét én levágtam, nehogy sérülést okozzon.

05_6.jpg

A sisak két oldalán egy-egy kis lyukat vágtam, kalapgumit tettem bele, Bubu fejéhez igazítottam a hosszát, így a sisak nem esik le könnyen.

Kényelmes, könnyen kivitelezhető jelmez kisgyerekeknek. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr4116384510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása