gomblyuk

gomblyuk

Gumibefűző, gumibehúzó

2020. május 13. - Ágivarr

Sokadik alkalommal alkalmazok egy kis trükköt a gumiszalag behúzásához, amit szeretnék megmutatni.

01_2.jpg

Ma már olyan sokféle eszközt használhatunk gumik, szalagok, zsinórok befűzéséhez például a nadrágok, szoknyák derekába, mégis mindenkinek a biztosítótű jut eszébe elsőre, és ma is azt használjuk a legtöbben.

Én a fenti képen látható műanyag, háromdarabos befűzőt használom főleg, amit sok cég gyárt, láthatóan ugyanazzal a fröccsöntő formával. Sok esetben praktikusnak tartom, de mint mindegyik eszköznek, ennek is vannak hátrányai.

  • A biztosítótű nekem sokszor kinyílt befűzés közben, és beakadt az anyagba, vagy a gumi szövött vége szétbomlott. 
  • A csipesz elvén működő eszközökből (bal felső ls bal alsó fém eszközök) kicsúszhat a gumi, vagy szintén foszlódhat.
  • A jobboldali kék, ostorszerű eszközhöz élőben nem volt szerencsém, kisebb körkörös gumiházakhoz bizonyára nehezebben lehet használni (gondolom nem is arra való).

Az általam használt változatnak is van hátránya, erről később. Előnye, hogy fixen tartja a gumit, nem csúszik ki belőle, feltéve, ha helyesen rögzítem benne a megfelelő szélességű gumit.

02_2.jpg

03a.jpg

Az eszköz könnyen vezethető a gumiházban, a gumi nem csavarodik, tekeredik össze. A fotón jól látszik viszont, hogy összesen kb. 3 mm-rel szélesebb, mint a beleillő gumi, illetve vastagsága is van, emiatt a gumiháznak valamivel szélesebbnek kellene lennie, mint a gumi maga.

Én jobban szeretem, ha a gumiház szépen illeszkedik a gumira, így sokkal szebben és sűrűbben redőzi be az anyagot.

03b.jpg

A felső két gumiházat mutatom példaként, az alsó képen a gumiház szélesebb. A kockás anyagúnál a gumiház felső széle is le van tűzve, ami még szebbé teszi. Ilyen szűk helyre nem férne be az eszközöm, az eggyel kisebb eszközbe pedig a gumi nem férne be.

Legutóbb egy rövidnadrágot varrtam, 2 cm széles gumit fűztem bele. Az anyaga vékony flokon, a szöveten lyukak alakultak volna ki, ha végigerőltetem a gumiházon a narancssárga eszközt.

04a.jpg

Ezért az alábbi trükköt alkalmaztam: egy keskeny szövetcsíkot fűztem az eggyel kisebb eszközbe, és a gumihoz varrtam.

04b.jpg

Így könnyen befűztem a gumit, majd egyszerűen levágtam a szövetdarabot.

Végezetül hadd mutassak néhány 100-120 éves befűző eszközt, amik pontosan úgy működtek, mint a maiak. :)

04_1.jpg

05_1.jpg

A cikkben szereplő képeket a Pinterestről gyűjtöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr3615688202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása