gomblyuk

gomblyuk

Luna válltáska

2020. március 11. - Ágivarr

Meglepő, de napra pontosan egy éve varrtam ezt a kis válltáskát (a kezdeti fotóim tanúsága szerint), amire aztán ugyanúgy március 10-én került fel a két szegecs, hogy végre a vállpánttal hordható legyen.

7a.jpg

A táskát a Patternscout Luna (Hold) nevű szabásmintája alapján varrtam.

1_1.JPG

Megtetszett az egyszerűsége, és mivel általában kisméretű válltáskákat hordok magamon keresztben, hogy mindkét kezem szabad maradjon, gondoltam, könnyen-gyorsan megvarrom.

2_2.JPG

A szabásminta egyszerű, de sajnos egy elég alkalmatlan anyagot választottam: egy nagyon vékony műbőrt, amit nehezen tudtam varrni még teflonos talppal is.

Bélésnek mintás pamutvásznat választottam az itthoni készletből, ebből a táska belsejében kártyatartót alakítottam ki (ez a minta része).

3a.jpg

Van egy külső zseb is, ami rejtett mágnessel záródik. Varrható mágnest használtam, ami annyit tesz, hogy a mágnes két vékony műanyagréteg közé van zárva, és magát a műanyagot lehet felvarrni. Különösebben nem erős mágnes, de a célnak és gyakorlásnak megfelelt.

4a.jpg

A táska lényegében kétdimenziós, nincs mélysége, csak egy paszpólos éle. Ezt volt a legnehezebb varrni, mert vastag zsinór került bele, és az anyag vékonysága, csúszóssága nem volt a barátom a varrás során. Egyébként a folyamat maga nagyon egyszerű és gyors, fogok még ilyen táskát varrni, csak inkább vastagabb vászonból (például az IKEA erős pamutvásznai jók lehetnek).

A cipzár igazi antik darab, a nagymamámtól örökölt gyűjteményből való. A táska belül:

9a.jpg

A mágneszár a külső zsebnél:

10a.jpg

Egy bőrdíszműves tette rá a kis szegecsekkel az D-karikákat:

5.jpg

Ezekbe akasztottam a már meglévő, karabineres vállpántot. Ilyen vállpántból egyszer vettem néhány színben (piros, fekete, fehér, zöld, sötétkék), így hasonló saját készítésű kistáskákkal tudom őket variálni.

11a.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr8215514762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása