gomblyuk

gomblyuk

Őszi ruhatár-tervezés

Tarts velem!

2019. szeptember 03. - Ágivarr

Októberben lejár a "nagy szabadság", Bubu teljes munkaidős bölcsődés lesz, én pedig visszatérek a munkahelyemre. Az elmúlt 3 évben sok minden változott, többek közt az alakom is. 

1.jpg

Itt az alkalom a ruhatáram lecserélésére! Ilyet akkor csináltam utoljára, amikor az egyetem után, 23 évesen elkezdtem dolgozni, és meg kellett felelni a munkahelyi dress code-nak, ami enyhén szólva nem volt teljesen összhangban az addig hordott ruháimmal. Azóta, mint a legtöbben, én is úgy vásároltam és varrtam a ruhadarabokat, ahogy a szükség vagy az alkalmak hozták: mikor mi hiányzott. Bár a színek, anyagok, minták területén megvolt a nagyjából kiforrott elképzelésem, irányultságom (stílusnak azért nem nevezném), azért becsúszott egy-egy semmi mással fel nem vehető, felesleges darab.

Volt egy ruhatáram, amire valóban érvényes volt a 20-80-as szabály: a ruháim 20%-át hordtam az esetek 80%-ában. Természetesen az igazán alkalmi darabokat nem kell ide számolni, de sajnos a teljesen hétköznapi ruhákra is igaz ez. A régi, munkába járós ruháim közül van, ami rám jön, de nem érzem magam jól benne, és persze van, amit egyáltalán nem tudok felvenni. A kedvenc darabjaimat sokat hordtam, rájuk fér a csere.

Szükségem van tehát új ruhákra, és a lehetőség is megvan rá, hogy újakat varrjak magamnak, hiszen az elmúlt sok-sok évben nagyon sok anyagot felhalmoztam. Szerencsére anyagvásárlásban nagyon kevés kivétellel követtem a "stílusomat", azért belőlük nem lesz nehéz jól kombinálható ruhatárat kialakítani. A hozzám nem illő anyagokon már javarészt túladtam varrós csoportokban. Elhatároztam, hogy amíg csak lehet, nem vásárolok új anyagot. Az őszi ruhatárhoz, amit most készülök megvalósítani, egész biztosan nincs szükségem újabb anyagokra, hiszen csak korlátozott számú darabot szeretnék varrni, divatos szóval kapszularuhatárat, mert bízom benne, hogy még változom. :)

2_1.jpg

Szabásmintáim is vannak, magazinok, digitális minták, ezekből is tudok válogatni, nem kell újat venni (ezt nem ígérem meg, mert ha egy, az alkatomhoz illő minta jelenik meg, ami tetszik, és tényleg nincs hozzá hasonló a gyűjteményemben, azt valószínűleg meg fogom venni, de csak digitális formában). Az erősebb mellre készülő mintákról itt írtam.

A ruhatár összeállítása jó móka, de nagy feladat is. Ha tényleg eredményesen szeretném csinálni, akkor ezt a nagy feladatot át kell látni (ez nem is olyan egyszerű), és mint minden nagy feladatot, ezt is célszerű lebontani kisebb részekre, lépésekre. Némely lépés igencsak időigényes lehet, ezért is érdemes tervezni. Bár az ősz már szinte itt van (én nagyon remélem), nekem van időm novemberig, úgyhogy alaposan megterveztem a folyamatot. Nem egy professzionális, minden részletre kiterjedő módszert fogok alkalmazni, hanem egy ésszerű, leltározáson és tervezésen alapuló, remélhetőleg fenntartható megoldást szeretnék megvalósítani. Miért?

  • Szeretném, ha a jövőben lenne egy egységes stílusom, hogy a ruháim legtöbbje könnyen kombinálható legyen.
  • Szeretném, ha korlátozott számú ruhadarabom lenne, de azok szépek és jó minőségűek legyenek.
  • Szeretnék rendet és átláthatóságot a szekrényemben.
  • Szeretnék előre tervezni, és nem impulzív módon vásárolni össze mindenféle textíliát.
  • Szeretném a lehető legtöbb szükséges darabot varrni, és nem vásárolni (kivéve cipő, zokni, harisnya, esetleg táska). Kabát, fehérnemű menni fog.

A főbb lépésekről külön cikkeket fogok írni:

Ruhatár-tervezés - Bevezető, kedvcsináló (jelenlegi cikk)

Ruhatár-tervezés 2. - Meglévő ruhák szelektálás

Ruhatár-tervezés 3. - Szabásminták rendszerezése

Ruhatár-tervezés EXTRA - Letölthető PDF munkalap varrós projektekhez

Ruhatár-tervezés 4. - Meglévő anyagok rendszerezése

Ruhatár-tervezés 5. Saját paletta kialakítása

Tarts velem a ruhatár-tervezésben!

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr7715037806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása