gomblyuk

gomblyuk

Töltött tök

2015. április 30. - Ágivarr

Mindig zavart, hogy a töltött tök vagy cukkini kivájt belsejét nem igazán tudtam jól felhasználni. Többnyire bezacskóztam, betettem a mélyhűtőbe, hogy hosszú idő elteltével (hűtőtakarításkor) ne emlékezzek rá, ne ismerjem fel és végül kidobjamNem értem, korábban miért nem jutott eszembe ez a felhasználási mód! A kis zsenge tököknek az alsó felét is levágtam egyenesre, hogy el ne guruljanak sülés közben, kikapartam a belüket és megtöltöttem a szokásos darált húsos keverékemmel (tojás, zabpehely, reszelt sajt és hagyma, fűszerek). A maradék húsból gombócokat készítettem, sütőben megsütöttem.

A kikapart belső és a levágott alsó részeket egy kis vízzel, sóval puhára főztem (eleve nagyon friss, puha volt).

Elturmixoltam, összefőztem egy kis pohár tejföl és egy kiskanál étkezési keményítő keverékével, adtam hozzá kaprot és egy kis ecetet. Ez lett a mártás a töltött tökhöz és a húsgombócokhoz. Finom lett, de mitől is ne lenne az :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr214095181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása