gomblyuk

gomblyuk

Vignetta házilag

2016. augusztus 26. - Ágivarr

Már csak egy hét van az iskolakezdésig! A lányom várja, a fiam előtt viszont az iskola szót ki sem szabad ejteni... Ekkora gyerekeket már nehéz kis aranyos iskolaszer-díszítőkkel elvarázsolni, és nincs is már rájuk szükség, de pár éve még tudtam hangulatot teremteni velük az iskolakezdéshez. Ilyen vignettákat készítettem a harmadikos és ötödikes füzetekre, könyvekre.

2012 08 04a

 

A gyerekek dönthették el, hogy mi legyen a vignettán: a fiam fát és madarat kért, a lányom katicát - az oviban is katica volt a jele.

Én vízfestékkel festettem őket, de bármilyen módon készülhetnek, sőt, a gyerekek is elkészíthetik saját kezűleg a kis rajzokat. Igazából mindkét mintából két méret készült, egy nagyobb (magasabb) a füzetekre, mert erre a tantárgy neve is rá kellett, hogy férjen, és egy kisebb (alacsonyabb) a könyvekre. Az iskolában első osztálytól azt kérték, hogy a könyveket csak fóliába csomagoljuk, így könnyen meg tudják különböztetni őket a gyerekek. Éppen ezért nem is kell ezekre a vignettákra ráírni, hogy milyen könyvről van szó, úgy is látszik.

2012 08 04 Vinnyetta készül

Ezen a képen épp a nagyobbik fás-madárkás matrica készül.

Amikor minden rajzzal kész lettem, beszkenneltem őket, vágtam-szerkesztettem, majd egy-egy Word-fájlba másoltam mindet. Két oszlopba, annyi sorba és annyiszor illesztettem be a képet, ahány vignettára szükség volt, plusz néhány darab tartaléknak. Ahány fajta vignetta, annyi fájl lett.

Ezután szövegdobozt szúrtam be, beírtam a nevet, osztályt, tantárgyat (ha kellett), ezt is másoltam-beillesztettem, és színes nyomtatóval nyomtattam.

Kétoldalú (kasírozó-) ragaszót tettem az egész ívek hátuljára, ezután felvágtam az egészet. Becsomagoltuk a füzeteket, könyveket, felragasztottuk a vignettákat - mindenki legnagyobb örömére. :)

2012 08 3a

 

This post is about how to make personalized name labels for school books at home.

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr4714095283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása