gomblyuk

gomblyuk

Cicás tolltartó - Vendégbejegyzés

2018. március 28. - Ágivarr

Több varrós csoportban is tag vagyok, és időnként felkapom a fejem, milyen jó dolgokat csináltok. Legutóbb egy cicafej alakú tolltartót csodáltam meg, Némethné Várszegi Anikó alkotását. Szívesen vállalkozott rá, hogy elmesélje, hogyan csinálta. Az ő bejegyzését olvassátok most.

Cica 7

 

"Ovis cicakedvelő kisfiúnak készítettem ajándékba a cicafej toltartót, így a mérete akkora, hogy kisebb zsírkréták férjenek bele.

Először megrajzoltam nagyjából:

Cica 1

Szétvágtam a cipzár helyén és levágtam a füleket. Varrásráhagyással kiszabtam:

Külső anyagból (szürke csíkos inganyag):

  • 1x a cicafej elejének tetejét
  • 1x a cicafej elejének az alját
  • 1x a cicafej hátulját
  • 4x a fület

Bélésanyagból (bordó csíkos):

  • 1x a cicafej elejének tetejét
  • 1x a cicafej elejének alját
  • 1x a cicafej hátulját

Cica 2

A fülek belseje, a szemek és az orr filcből készültek. Rávasalható közbélést tettem a minden szürke csíkos részre, hogy megerősítsem a vékony inganyagot.

A varrás lépései:

 1. A cipzárral kezdtem: először a cicafej elejének alja részére varrtam fel a cipzárt, majd letűztem:

Cica 3a

Cica 3b

2. Ugyanezt tettem a cicafej tetejével is:

Cica 4

3. Elkészítettem a füleket: a rózsaszín filcet rávarrtam 1-1 szürke fülre, majd összevarrtam 2-2 szürke fület, színt színével; és kifordítottam.

 4. Elkészítettem a cica arcát: felvarrtam a fekete filceket a szemének, rá 1-1- fehér gombot, felvarrtam az orrocskáját, kihímeztem a bajszát.

Cica 5

 5. Összeraktam a "szendvicset":

  • a füleket lefelé fordítva, kicsit ferdén, színt színére
  • alulra színt színére a cicafej hátulja bélésanyagból, rá a készre varrt cicafej eleje
  • majd arra is színt színére a cicafej hátulja szürke anyagból

 6. A cipzárt középre behúztam, hogy ne akadályozza a varrást, és körbevarrtam a cicafejet alul egy kis kifordító nyílást hagyva.

 7. Kifordítás után összevarrtam a bélést és a külső anyagot is, rejtett kézi öltéssel."

Ha maradt volna rá ideje, Anikó egy kis egeret is varrt volna a cicának. Én halacskát is el tudnék képzelni, egy zsinórral a cipzárra kötözve. Ha te is ismersz olyan kisgyereket, aki örülne egy ilyen tolltartónak, Húsvétig még megvarrhatod! Szabásmintaként használhatod a letölthető és szétvágható rajzot, ami Anikó terve alapján készült:

Cicás tolltartó - gomblyuk

 

First guest post on the blog: how to sew a cat pencil case .

Köszönöm, ha megosztod!

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr3214091761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása