gomblyuk

gomblyuk

Pizsamám

2019. január 20. - Ágivarr

Ebben az új évben tudatosabban szeretném megszervezni a varrnivalóimat. Ez nem fogadalom, hanem egyszerűen szükséglet, hiszen a sok anyag, szabásminta, saját terv mellett egyre nehezebb a fontossági sorrendet észben tartani, mindig jön valami új, ami fellelkesít, és megfeledkezem más tervekről, amik attól még ugyanúgy fontosak. Főleg a már meglévő anyagaimból szeretnék felhasználni, és többnyire meg is van minden az eltervezett varrásokhoz, így nem kell újakat vennem. A 2019. évet egy magamnak varrott pizsamával nyitom meg. :)

img_20190118_135713.jpg

A nadrág anyaga valahol a puplin és a flokon között van, a flokonnál jobb tartású, a puplinnál puhább, pamut. A felső gyűrt, egyfalas pamutjersey, nagyon puha, jó légáteresztő anyag.

Mindkettőt Ottobre minta alapján varrtam, eredetileg egyiket sem pizsamának tervezték.

A nadrágra nem varrtam zsebeket, így is épphogy elég lett az anyagom. A jerseyből viszont kijön még egy rövidujjú. A szárak alját kagylóöltéssel szerettem volna díszíteni, ahogy egy korábbi hálóingen is:

haloing_7.JPG

Ami hurkolt anyagon működött, az a szövött puplinnál nem: a kagylóöltés nem behúzta az anyag szélét, ahogy a képen láthatod, hanem behajtotta, és végeredményként egy vékony ráhajtást kaptam nagy öltésekkel. Kibontani nem volt semmi kedvem, ezért inkább cakkos szegélyt hímeztem rá, és levágtam a felesleget...

img_20190118_135946.jpg

Így viszont a felsőrész szegélyeire sem kerülhetett kagylóöltés. A cakkos szegélyt a kis zseb tetején ismételtem meg. Ez az anyag annyira vékony és könnyen deformálódó, hogy a zsebhez kicsit jobban elő kellett készülnöm.

Először közbélést vasaltam egy darab anyagra. Ezzel a gyűrődés eltűnt az anyagból, majd a mosások során visszajön. Behajtottam az anyag felső szélét, levasaltam, és végigvarrtam háztartási varrógépem cakkos hímzőöltésével.

img_20190117_125831.jpg

Készítettem kartonból egy zseb-sablont, és nagyjából körbevágtam az anyagot.

img_20190117_125917.jpg

Vasalóval pontosan a sablonra tudtam igazítani a zsebet, ami így megtartotta a formáját, legalább addig, amíg felvarrtam.

img_20190117_125956.jpg

A forma megtartásához nagy öltésekkel végig is varrtam a zsebet, amit később kiszedtem.

img_20190117_130058.jpg

Rágombostűztem a felsőre, és a szélétől 1 mm-re rávarrtam.

img_20190118_140033.jpg

A nadrág derekába 2 sorban főztem 2 cm széles gumiszalagot. Szeretem a gumiház felső élét is keskenyen végigvarrni, csinosabb lesz tőle az egész. :)

img_20190118_135903.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr1714576970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása