gomblyuk

gomblyuk

Medvehagyma-főzelékem

2015. április 14. - Ágivarr

Nem terveztem, hogy ételekről is írok, de ez az egyszerű főzelék olyan meglepő elégedettséggel töltött el, hogy muszáj megemlékeznem róla. (A varrógépnek úgysem jutottam még a közelébe sem.)

Az utóbbi időben valahogy minden tavasszal "adódott" némi medvehagyma, vagy rokontól, vagy ismerőstől. Legtöbbször fűszervajat csináltam belőle (hagyma+vaj+só) és befagyasztottam, jó sokat, aztán persze nem fogyott el teljesen soha. Ezért gyakran sütöttem vajas pogácsát ezzel a fűszervajjal, ami meglepően kapós volt. Egyszer próbálkoztam pestóval (túl sok lett, ráuntunk), most pedig megpróbálkoztam a főzelékkel.

Elolvastam néhány receptet, végül megfőztem a saját főzelékemet. Elöljáróban annyit, hogy bármekkora mennyiségből is csak egész kevés főzelék lesz - sebaj, rajtam kívül úgysem eszi meg senki a családból :) Pedig finom, csak hát ugye FŐZELÉK.

Egy kisebb szatyor medvehagymát megmostam, nagyjából felaprítottam, egy evőkanálnyi vajon megfonnyasztottam. Szórtam rá egy kis étkezési keményítőt, só-fokhagyma-szerecsendió, majd kevés tejjel átforraltam. Semmi édeset nem tettem bele, a spenótot sem szeretem édesen.

Ennyi. Mire kihűlhetett volna, el is fogyott :) Engem kicsit a spenótra emlékeztet, de azért nem téveszteném össze.

Egy másik medvehagymás finomságomról itt olvashatsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr214095157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Süssünk pogácsát! | 2015.07.22. 22:27:24

[…] Egy másik medvehagymás finomságomról itt olvashatsz. […]
süti beállítások módosítása