gomblyuk

gomblyuk

Átlapolós, pom-pomos rövidnadrág

Nadrág szabásminta átalakítása

2020. május 17. - Ágivarr

Anyukámnak varrtam egy blúzt még tavaly, a maradék anyag azóta többször a kezembe került. Egy átlapolós oldalú rövidnadrágot varrtam belőle, az alját pom-pom szalaggal díszítettem. A nadrág szabásmintáját egy női nadrág szabásmintából módosítottam.

img_20200517_094137.jpg

A női nadrág szabásminta (Sew Over It: Ultimate Trousers) alapján már több nadrágot varrtam, a mintát már korábban alakítottam, így az teljesen alakra illik. A minta eleje és háta, illetve eleje és háta derék-alátét részekből áll. Csak az eleje és háta mintára volt szükségem, kb. combközépig:

04_2.jpg

A mintán rajta volt a szálirány vonala (függőlegesek), és az ülésmélység-vonal (vízszintes). Az ülésmélységre merőleges vonalakkal először szűkítő nélküli, bebújós nadrághoz alakítottam át a mintát, a háta középvarrásnál is kicsit korrigáltam, hogy nagyobb legyen a bőség. A nadrág dereka akkora kell legyen, hogy átférjen rajta a csípő. A nadrág hosszát az ülésmélységtől lefelé 12 cm-ben határoztam meg.

06_1.jpg

A két részt az oldalvarrásnál összeillesztve már szabható is lenne a sima bebújós short (a gumis derékhoz még kellene hozzáadni a derekánál).

09.jpg

Az átlapoláshoz megszerkesztettem az átfedést, ezt 8 cm-ben tartottam megfelelőnek. A háta mintához adtam hozzá a 8 cm-t, függőlegesen, a nadrág teljes hosszában (rózsaszín, egyenes, szaggatott vonal). A lekerekítést egy nagy lapostányérral rajzoltam meg (íves szaggatott vonal).

10.jpg

Az eleje és háta részeket külön átrajzoltam, és jelöltem azokat a pontokat, vonalakat, ahol illeszteni kell varrás közben. A gumi szélességének megfelelően hozzá kell szerkeszteni még a gumiháznak való anyagszélességet is, vagy külön pántot kell szabni a gumiháznak.

14.jpg

Mivel nem volt egy színben elegendő pom-pom szalagom, kétfélét használtam, ez megbonyolította a nadrág varrását. Ha egyféle szalagom lenne, így varrnám:

  • a két eleje részt összevarrom az eleje középvonal mentén
  • a két háta részt összevarrom a háta középvonal mentén
  • az eleje és a háta részeket összevarrom a szárak belső éle mentén
  • a pom-pom szalagot felvarrom a háta derekától kezdve az eleje ív felső pontjáig (tovább is lehet, de felesleges, nem fog látszani)
  • az illesztési vonalon az illesztési pontig rágombostűzöm a háta rést az elejére, deréktól lefelé az illesztési pontig végigvarrom a színén 
  • elkészítem a gumiházat
  • befűzöm a gumit és összevarrom a végeit

A gumibefűzésre alkalmas eszközökről itt olvashatsz.

img_20200516_182233.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr5615700208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása