gomblyuk

gomblyuk

Nem lehet elég korán kezdeni!

2015. augusztus 02. - Ágivarr

Balatoni nyaralásunkra vittük magunkkal a varrógépet is. A lányomnak is megígértem, hogy megpróbálhat varrni rajta, és néhány varrnivaló anyagot is összekészítettem a szükséges eszközökkel, rosszabb időre számítva. Ami be is jött. Az első héten 40 fok, napsütés, fürdés, aztán mintha elvágták volna, megjött a vacak idő a nyaralás teljes második felére. Így maradt bőven idő a PhD-mre (projects half done). :)

Gyermekeim első alkotása a varrógéppel: a nyaraló kerek kempingasztalára egy zöld-fehér pöttyös terítő. A simaságot ne hiányoljátok, vasalót nem hoztunk. :)

3 Kész

De mielőtt beletaposhattak volna a pedálba, megismerkedtek a gép fő részeivel és nagy vonalakban a működésével. Eredetileg csak a lányom érdeklődött a varrás iránt, de amikor a belső részeket tanulmányoztuk, a 11 éves fiam szeme is felcsillant, és élénken érdeklődni kezdett, elsősorban persze szétszerelni szerette volna a varrógépemet. Meg kellett ígérnem, hogy ha egyszer elromlik, szétszerelheti... Végül ő is ott maradt varrni, én pedig igazságosan elfeleztem a kör alakú anyag kerületét, hogy egyformán jusson mindkettőjüknek.

Először cikkcakköltéssel próbálták körbeszegni az anyagot, gondoltam, ezzel nagy kárt nem lehet okozni, de magam is meglepődtem, hogy milyen jól tartották az irányt. Csak 1-1 résznél csináltak egy kisebb kanyart!

1 Varr

 

A terítő felhajtását körbeférceltem, mert a gombostűk még zavarták volna a gyerekeket. Ezután jöhetett a következő lépés, az egyenes varrás, szigorúan elfelezve a munkát.

Ilyen lett, igazán büszke vagyok rájuk! :)

2 Széle

 

Itt megnézheted, hogy mi minden készült még a nyaralóba!

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr3314095193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása