gomblyuk

gomblyuk

Tűpárnakocka varrótűtartóval

2016. november 06. - Ágivarr

 

tuparna-30

Több mint két hónap telt el azóta, hogy utoljára írtam. Ez nem jelenti pontosan azt, hogy azóta nem is varrtam, csak majdnem... A nyár vége óta sok minden változott, elkezdődött az iskola, ami alapjaiban nyomta rá a bélyegét az életünkre, hiszen a nagyobbik gyerek mostantól gimnáziumba jár, és a két iskola időbeosztásában semmi hasonlóság sincs. Kénytelenek voltunk ezért megszokni a kétturnusos ébresztőt, reggelit és elindulást, és főleg a gyerekeknek volt furcsa, hogy egy iskolai nap során először valamikor a délután közepén találkoznak egymással.

 

E két hónap elején viszont jó dolgok is történtek: kiderült két kevésbé kellemes, gyanús egészségi állapotról is, hogy nem vagyok velük érintett, és további meglepetést is hozott az élet, aminek - ha minden jól alakul - a családban mindenki örülni fog.

Néhány dolgot varrtam azért az elmúlt időszakban: egy tűpárnát (juhéjj! - ezt a helyesírásellenőrző ki akarta javítani juhtejre, nem értem, miért...), négy nagy díszpárnahuzatot Anyuéknak, téli pizsamákat a gyerekeknek, és kiszabtam egy téli ruhát magamnak. Mozaiktechnikával bevontam egy gömb alakú, üveg hangulatlámpát is, így már nem olyan vakító a fénye.

Most a tűpárnámat mutatom be. Van egy kb. 20 éves, egyszerű kis párna alakú tűpárnám, amit szintén én varrtam. Ezt vittük a lányommal a varrótanfolyamra, ahol az egyik unatkozós percben (amúgy egyáltalán nem lehetett sokat unatkozni) a lányom felfedezte, hogy varrótűk vannak "elbújva" a párna belsejében. Az aznapi oktatás végére 32 db (!!!) vartótűt varázsolt elő a tűpárna belsejéből. Ennyi veszett el benne a sok-sok év alatt.

05-02-ai

Így nézhetett volna ki kb. egy átvilágításon. Lett is egyből 32 új varrótűm, egy darabig nem kell venni, viszont az is bebizonyosodott, hogy hagyományos tűpárnában nem szerencsés varrótűt tárolni. Mindig csak egyet-egyet használtam, az eltűnt a párnában, majd elővettem még egyet, és így tovább. Varrótű-trezor.

Keresgéltem a neten, és találtam egy "fedeles" tűpárnát, illetve egy zsebeset is, ezt a kettőt dolgoztam egybe. A zsebek azért jók, mert sok apró dolog van, amit jó kéznél tartani, de nem lehet beleszúrni a tűpárnába - pl. tűbefűző, kisolló, gumibehúzó, a fedél pedig nagyszerű a varrótűk tárolására.

A saját  példányom egy szabályos, 9*9 cm-es kocka lett, aminek 3-3 oldalát egyforma anyagból, egyben szabtam ki, így lényegében 1-1 db 3*1 négyzetnyi téglalapból áll (plusz a fedlpalocska és a zsebek).

A zöld kockás téglalaphoz és a fedlaphoz ezek a részek szükségesek (ha nem kell a fedlap, akkor csak a 3 négyzetnyi téglalapra lesz szükség): 27 cm (3*9 cm) * 9 cm téglalap, duplán, félbehajtott anyagból szabott 9*9 cm négyzet, kb. 7*7 cm filcanyag, 1-1 tépőzár.

tuparna-1

A barna virágos oldalakhoz, amin a zsebek is lesznek, szintén 27*9 cm barna anyag kell, és 27 cm széles, tetszés szerinti magasságú, zsebnek való anyag (nálam fehér alapon virágos, még a csipesztartómból maradt, itt már a felső széle bevasalva). 1 cm ráhagyást hagytam körben.

tuparna-2

A négyzetek hálózatát (a kocka leendő éleit) varrógéppel végigvarrtam, a zsebet ezekkel a varrásokkal rögzítettem. Ez akkor hasznos, amikor az egyes részeket akarom összevarrni, könnyebb pontosan összeilleszteni a sarkokat, éleket.

tuparna-3

Tűpárna (4).JPG

 

A tűtartó fedlapom a kockás részre fog ráhajlani, tépőzárral fog záródni, ezért a kocka testére (annak megfelelő részére) már előre felvarrom a tépőzár egyik felét. Kis háromszögeket vágtam belőle.

tuparna-5

tuparna-6

A duplán szabott fedlap belső felére felvarrom a filcet.

Tűpárna (7).JPG

A színét befelé fordítva kétoldalt végigvarrom, kifordítom, ezzel kész a fedlapom.

Tűpárna (9).JPG

A fedlap az alábbi képek szerint fog a kockára csatlakozni, ennek megfelelően rá is erősítem (alsó képen alul varrom végig):

Tűpárna (11).JPG

 

tuparna-12

Kész a két fő része a kockának (3-3 lapja), megmutatom, hogy a két db, 3 négyzetből álló téglalap hogyan fog egymáshoz csatlakozni:

Tűpárna (15).JPG

Hogy megálljon, egy labdát tettem a belsejébe támasztéknak :) Most az egyik téglalap két rövidebb élét hozzávarrom a másik téglalap hosszabb éleinek középső szakaszához (a pontos illesztést segítik a korábbi varrások), előbb a felsőt, aztán az alsót.

tuparna-16

Vigyázok, hogy nehogy odavarrjam a fedlapot is (ezért inkább behajtom).

tuparna-17

tuparna-18

Így egy kis alagutat kapok:

tuparna-19

Ezután a két kockás oldalát kell csak az alagút két végéhez varrni, pontosan illesztve a csücsköket. Ehhez először az alagút oldalaihoz (a virágos téglalap szélső szakaszaihoz) gombostűzöm-varrom a kockás téglalap hosszabbik élének szélső szakaszát:

Tűpárna (21).JPG

A saroknál bevágom a kockás anyagot, hogy szépen kanyarodjon. Miután mindkét él megvan, jöhet a harmadik (ekkor a virágos anyagot vágom be a sarkoknál):

Tűpárna (23).JPG

A másik oldalon ugyanígy zárom le a kockát, de az utolsó élet nyitva hagyom, hogy ki tudjam majd fordítani. Erre a célra lehetőleg a kész tűpárna alsó élét választom ki, mert majd kézzel kell összevarrni a nyílást, aminek nem kell feltétlenül felül virítania.

Tűpárna (26).JPG

Megtöltöm valamivel. Rizzsel, gabonával is lehetne, de akkor nem tudom majd mosni. Polisztirol vagy egyéb műanyag gyöngy is jó bele, nekem azonban az nincs itthon, így maradt a Vlies tömőanyag.

Tűpárna (27).JPG

Megtöltöm - a sarkokba külön odafigyelek, hogy ne maradjon üreges - és lezárom.

tuparna_28.JPG

tuparna_29.JPG

Kész a tűpárnám :)

tuparna-30

tuparna-31

tuparna-32

 

This post is about how to sew a pincushion cube with a needle holder. 

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr9514095287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása