gomblyuk

gomblyuk

Nyári bébikalap

2017. május 30. - Ágivarr

Minden inkubátorlepedő anyagából maradt egy 50*100 cm-es darab, amiből még nagyon sok mindent lehet varrni egy kisbabának. Valójában már eleve úgy választottam az anyagokat a lepedőkhöz, hogy a maradékból varrhassak valamit a kisfiamnak. Elsőnek a tarka csíkos pamutvásznat vettem elő, és kis kalapot varrtam, bébiméretben. Szabásmintáját a bejegyzés végén találod.

WP_20170525_13_17_34_Pro

Bubunak újszülött méretű kalapka kell, 40 cm fejkörfogatra. Jó ideig nézegettem a Pinterestet, sok csinos kalap és sapi van, de főleg kislányoknak, és főleg nagyobbacskáknak.  Nem szerettem volna olyat, aminek körben varrása vagy pántja van, ami nyomot hagyhat a puha babaőrön, és az is szempont volt, hogy egész nyáron szeretnénk használni, ami még legalább 3 hónap, és addig jó pár centit nő a fejecskéje. Emellett az én kisbabámnak felülnézetből ovális a buksija ( de pl. a lányomé egész kerek volt), ezért a leggyakoribb, körlap-tetejű kalap nem biztos, hogy jól illeszkedett volna rá.

Ezért rajzoltam egy mintát a méretei alapján, vacak anyagból próbavarrást készítettem, az persze nem sikerült :) de hát nem vagyok én kalapos..., végül sikerült egy hordható kalapkát modellezni. Van két oldala, ami két félkör, a karimának megfelelő 4 cm széles rész lefelé szélesedik és ívesen ér véget. A közepe, ami az eleje, hátulja és a fejtető is egyben, egy téglalap, elöl és hátul ugyanúgy 4 cm-en kiszélesedik és íves. Ha a részeket összevarrjuk, felülnézetből a pereme teljes kört ad ki (a fotómon ez már nem látszik, mert hátul a gumi összehúzza).

Erre mondhatom, hogy 40-es méret, de 42 (44?) cm-ig biztosan jó lesz (a nyár végén megírom), nem fog szorulni. Tudnivalók a kalapról:

  • két rétegből áll: a csíkos vásznon belül van egy réteg fehér pamutanyag is, amit a nagyfiam egy kinőtt pólójából ollóztam ki (+ maradt elég egy kis trikóra),
  • hátul 5 cm hosszú gumit varrtam bele, ezt a szabásmintán nem jelöltem, mert babafejfüggő, hogy hol helyezkedik el jól,
  • a két oldal közepén, a peremétől 4-4 cm-re puha gumit varrtam fel (nem szorosan), hogy ne fújja le a szél a kalapot a baba fejéről (ilyen pici baba még nem tudja akarattal levenni a kalapját, ezért a gumi csak a véletlen leesést akadályozza meg, és szintén a baba feje-arca határozza meg, hogy hová kényelmes varrni),
  • megkötőt nem akartam, mert a csomó nagyon megnyomná a puha nyakacskáját (na jó, tokáját) :)

Alvás alatt loptam időt a megvarrására, és hiába, hogy kis munkadarab, sok-sok lépésben és sok idő alatt sikerült csak befejezni. A fotókat most rajzokkal pótolom.

1. A letölthető szabásmintát (a bejegyzés végén találod) kinyomtatom (100% oldalméretezés, A4), kivágom.

2. A külső és a belső anyagból is kivágom a 3 alkatrészt (talpszélességnyi ráhagyással): 2 oldalát és 1 közepét, utóbbit félbehajtott anyagból duplán:

WP_20170530_08_03_40_Pro.jpg

3. Összevarrom a külső és a belső réteget is, külön-külön. Tisztázni nem kell, viszont keskenyen a színéről letűzöm.

WP_20170530_08_04_00_Pro

4. Színt színére fordítva egymásba húzom a két réteget, és egy kb. 6-7 cm-es rést hagyva összevarrom a rétegeket a karimánál körben:

WP_20170530_08_03_53_Pro.jpg

5. A résen át kifordítom, a karimában a ráhagyást eligazgatom, és keskenyen + talpszélesen letűzöm, egyúttal a rést is bevarrom.

6. Felpróbálom a babára, ha kell (kell!), hátul gumit varrok bele, hogy jobban illeszkedjen a fejre.

7. Megkötőt vagy gumipántot varrok a két oldalába, lazán, épp csak hogy tartsa a kalapot.

WP_20170525_13_18_16_Pro.jpg

A pereme enyhén kihajtható, a puha pamut miatt kényelmes viselet, láthatóan aludni is jól lehet benne. :)

WP_20170528_15_07_25_Pro.jpg

A maradék maradékából még egy kisgatya is kitelt (Ottobre, 2015 nyár, 9. sorszámú modell, 62-es méret, a combjában gumival behúzva):

IMG_20170520_160713.jpg

A kalapka szabásmintája az első, amit letölthető formában készítettem el, ez a tanulódarabom. Ha kipróbálod, kérlek írd meg nekem a tapasztalataidat, jót és rosszat is, mindet szívesen fogadom! A szabásmintát innen töltheted le: Bébikalap - gomblyuk. Jó varrogatást!

 

This post is about a baby sun hat and my very first free pattern you can download. Size 40-42 cm.

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr3814095309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mátyás Nándor 2017.05.30. 17:10:26

Nagyon tetszett!!!
süti beállítások módosítása