gomblyuk

gomblyuk

Női alsó mérték után, és egy év végi hír

2017. december 16. - Ágivarr

Elárulom, hogy nem ma kezdtem a bugyivarrást, de eddig nem foglalkoztam vele komolyan. Már gimnazista koromban is varrtam párat, amik persze nem lettek igazán szépek. Sem megfelelő anyagot, sem kellékeket nem tudtam beszerezni, és semmilyen információt nem találtam az egész műfajról, legfeljebb körberajzolhattam egy meglévő bugyit. Ma könnyebb dolgom van, mert bármit meg lehet találni a neten, ha másként nem, akkor szakkönyvek formájában, minden elképzelhető témában. Például arról, hogyan szabjunk női alsót mérték után.

00 Bugyi szabás

 

Hát így. Az elmúlt hónapokban belemélyedtem a fehérneműkészítés rejtelmeibe, mégpedig azért, mert azzal a szomorú ténnyel szembesültem, hogy sehol nem lehet tökéletesen illeszkedő és megfelelő tartású, egyben jól funkcionáló szoptatós melltartót kapni. (Nem mintha sima melltartót könnyen találnék.) Felmerült, hogy varrhatnék magamnak szoptatós melltartót, de ehhez némi szakmai tudás lett volna szükséges melltartóvarrásból.

Ezért nagy fába vágtam a fejszémet, egyszerre kezdtem bele a gyermekruha- és a fehérnemű-szerkesztésbe, a szoftveres szabásminta-készítésbe, és kezdtem órát venni egy fehérnemű-készítést is oktató varrónőtől. Miután a neten fellelhető forrásokat az én tudásigényeimhez képest javarészt gyengének vagy információvisszatartónak találtam, beszereztem néhány nagyon hasznos könyvet a témában, és elkezdtem tanulni.

Jelentem, szinte mindenféle babaruhát és női bugyit tudok már biztonsággal szabni, bármilyen méretre! :) A melltartóra ugyanez még folyamatban, de szép reményekkel! :) A szabásmintákat pedig el tudom készíteni számítógépen is, nyomtatható formában.

A fehérneművarrás az én szememben egy olyan nagy témakör, nagy "falat", hogy nem szeretném bepasszírozni a jelenlegi kreatív blogom keretei közé, úgy érzem, hogy meg kell tiszteljem a témát egy új és teljes bloggal. Épp ezért 2018-ban elindítom

Teli Kosár

blogomat, amin kifejezetten fehérnemű-tervezéssel, -szerkesztéssel, -varrással és -viseléssel fogok foglalkozni mindenki örömére, aki nem talál megfelelő méretű, kivitelezésű, árú stb. fehérneműt, vagy egyáltalán, valaha kacérkodott a gondolattal, hogy magának készít bugyit, melltartót - és ne is álljunk meg ennél a két alapdarabnál. A célom az, hogy határozottan elkerüljem az álmegoldásokat, mint pl. rajzoljuk körbe a meglévő legjobb melltartónkat, vagy - micsoda horror! - vágjuk szét és azt rajzoljuk körbe; és a félmegoldásokat - szeretném, hogy ne kelljen megelégedni a nem megfelelő méretű vagy nem tökéletesen illeszkedő bolti melltartókkal, amik gyakran hihetetlenül és indokolatlanul drágák is.

(Miért csillagászati az ára egy nagyon nagy kosaras melltartónak? Sem a 10-10 cm anyagtöbblet, sem az azonos technológia, sem a felhasznált anyagok (legfeljebb kis mértékben), sem az élettartama nem indokolja, hiszen a kicsi kosaras is ugyanúgy lehet minőségi anyagból, ugyanannyi kellék kell hozzá, és ugyanannyi munkafolyamat eredményeként készül el, sőt, hamarabb sem megy tönkre, mint a nagy testvére. Elárulom a választ: mert sokkal kevesebbet gyártanak belőle, kisebb a kínálat, ellenben lenne (fizetőképes?) kereslet, nagyon kevés helyen kapható - és még így sem biztos, hogy pont méret, de legalább majdnem, hát vegyük meg, más úgy sincs... - Ezt a témát is alaposan körbe fogom járni.)

Igényes és alapos írásokat, képeket, rajzokat, videókat szeretnék nektek készíteni, olyanokat, amiket itt, a gomblyukon már (remélem) megszoktatok (bár a videó nagy mumusom, majd a fiam segít. :) )

Most szeretném nektek bemutatni az első igazán jól sikerült bugyit, amit a frissen megszerzett tudással készítettem. Mivel mostanában készült el, és anyagát és szabását tekintve is télies fazon, December Bugyinak kereszteltem el. A szabásmintáját 36-os mérteben letölthetitek a bejegyzés végén, karácsonyi ajándékként tőlem. :) Tudom, ez a méret nem lesz jó mindenkinek (bevallom, nekem sem!), de terveim szerint később még más méretek is követik az elsőt...

Az elkészítéséről az új blogon fogok részletesen írni, most csak bemutatom néhány képben.

Modellem derékbősége 66 cm, csípőbősége 93 cm, ez kb. 36-os méretnek felel meg. További méretek is kellenek a szerkesztéshez, ezekről később írok. A kész eleje szabásminta (fele):

01 Bugyi eleje

A hátulja (szintén fele):

02 Bugyi hátaLépésbetét (fele, két réteg kell majd):

03 Bugyi lépésbetétKiszabva a fenti sorrendben:

dav

dav

dav

Mutatom a kész szegélyt...

dav

... és a kész bugyit:

dav

A következő képeken látszik, hogy milyen szépen illeszkedik, pont méret! :)

dav

dav

14 Bugyi varrás

Ha szeretnél te is egy December Bugyit varrni magadnak 36-os méretben, az általam készített szabásmintát innen le tudod tölteni:

gomblyuk.com 2017 - December Bugyi - Méret 36

Boldog ünnepeket kívánok neked, várlak itt, a gomblyuk blogon és a Teli Kosár blogon is jövőre!

 

 

I am showing you the first good pair of panties I drafted and sewed, and I happily announce my new blog on sewing lingeries.

Köszönöm, ha megosztod azokkal, akiket érdekelhet! Az újabb bejegyzésekről értesítést kapsz, ha feliratkozol! Jó olvasgatást!

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr2214095341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása