gomblyuk

gomblyuk

Baba body borítéknyakkal

2018. március 05. - Ágivarr

 

A korábban megszerkesztett alapszabásminta kiegészítésével borítéknyakú bodyt is varrhatsz. Ehhez csak a vállat kell módosítanod.

IMG_20180305_155746.jpg

Megérkeztek ezek a szép pamutjersey anyagok a bubulákovo-tól (ha valaki tudja, mit jelent, írja már meg nekem, legyen szíves! :) ). Mindből fél métert rendeltem, 3-3 body vagy póló jön ki belőlük (a narancssárgát csak szegélynek vettem, a pipacsosból bugyi lesz).

dav

Vásárláskor a zöldre még azt hittem, hogy gomba, de itthon felvilágosítottak, hogy ez bizony szamóca. Már mindegy! :) A nyuszisat pedig egyenesen imádom, olyan kedves minta, Húsvétkor ebben megyünk locsolkodni!

A nyakmegoldásokról szóló bejegyzésemben megmutattam, hogyan egészítsd ki a válla szabásmintát a borítéknyakhoz.

davdav

Fontos, hogy az eleje és a háta szabásminta vállvonalát összeilleszd, és a karkivágás ívét ezek mentén hosszabbítsd meg. Legalább 4 cm-rel, de inkább 5 cm-rel rajzold hosszabbra mindkét mintát, így 8-10 cm-es átfedésben lesz a két rész (kisebbnél könnyen kibújik a baba válla).

Így fog kinézni a kész szabásmintád (itt a hátát látod):

IMG_20180227_175208.png

A 3 body úgy jön ki, ha takarékosan szabsz. Én mindig az anyag szélétől haladok befelé, minden lehetséges helyet kihasználva, de persze ügyelve a szálirányra és az anyag rugalmasságára! Nagyon fontos, hogy az eleje és háta szabásminták eredeti vállcsúcsát jelöld át az anyagra! A fenti képen piros pöttyel jelöltem.

dav

Mivel másik anyaggal szegem el, sem a nyakára, sem az aljára nem szükséges a varrásráhagyás, csak az oldalvarráshoz és a karkivágáshoz kell, az ujján pedig a vége kivételével mindenhol ráhagyok. Egyszerűbben, ahol a képen narancssárga csík van, oda nem kell varrásráhagyás. :)

dav

Így már hasonlít egy bodyra!

dav

Felvágom pántnak a narancssárga anyagot. Ez is ugyanolyan pamutjersey mint a mintás társai, nem passzé (a képen van passzéanyag is, nadrághoz, majd). Az én dupla szegő alkatrészembe 4 cm-es csíkok kellenek, ezeket cikcakkal varrom össze, hogy hosszú pántot kapjak, amivel - remélhetőleg - mindent egyszerre körbeszegek.

dav

Ugye, milyen jól illik mindegyikhez a narancssárga? Szeretem összehangolni a színeket. Egyrészt minden mindenhez illeni fog (itt mondjuk egy narancssárga nadrághoz), másrészt nem kell folyton átfűzni a varrógépet.

Ha nem fedőzővel, hanem háztartási varrógéppel szeged el a bodyt, akkor ugyanolyan szép eredményt tudsz elérni, csak két lépésben: 1. színt színére fordítva varrd fel a pántot az anyagra, kis cikcakkal (kb. 2 mm öltéshossz és szélesség), nem húzva, nem nyújtva egyiket sem. 2. Egyenletes szélességben fordítsd a szegőpántot a body anyagszéle alá (a body anyaga ne hajoljon be!), és a színéről tűzd le ikertűvel.

Szegés kész, jöhet a részek összeállítása!

dav

Először a vállvonalnál (piros pöttyre ügyelve!) pontosan illeszd össze az elejét és a hátát - én fércelni is szoktam.

dav

Még az ujját is érdemes belefércelni, hogy ne gyűrődjön be varráskor a nyakszegély. Igaz, nekem egy alvó egyéves mellett több időm van fércelni...

Varrd be az ujját, majd jöhet az oldala, az ujja végétől az oldala aljáig, egy lépésben lockkal, vagy két lépésben: kis cikkcakkal és tisztázva. Rugalmas anyagok háztartási géppel való varrásáról itt írtam!

A szegélyeket pontosan illeszd, ne lógjon túl egyik sem a másikon.  A szegélyek szélénél a varrásráhagyást az egyik oldal alá hajtva letűzheted az anyag színéről, hogy laposabb, szebb legyen a varrat.

Egy fokkal elegánsabb, ha az alábbi sorrendet követed:

  • Ujja, nyaka elszegése
  • Ujja bevarrása
  • Egyik oldal összevarrása (ujjakkal egyben, egy lépésben)
  • Alja elszegése
  • Másik oldal összevarrása (ujjakkal, egy lépésben)

Igy az aljánál csak az egyik oldalon lesz összevarrva a szegő, a másik oldalvarráson folytatólagosan halad majd át.

A patentokat még csak a szamócás bodyba ütöttem be, hogy Bubu felvehesse. El is szaladtak a nagy mínuszok! :)

mde

Bubu kezében egy filc könyvecske van, 16 éve varrtam...

Egyébként tudod, hogy a borítéknyakat kimondottan újszülöttek öltöztetésének megkönnyítésére találták ki? Elég szélesre nyitható ahhoz, hogy a fejecskéjük, nyakuk kímélésével, alulról tudjuk felhúzni rájuk az ilyen ruhát. Kíváncsi vagyok, hányan használják "rendeltetésszerűen"... :)

 

 

Sewing baby onsie's envelope neck.

Ha tetszett, oszd meg, köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr4014091757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása