gomblyuk

gomblyuk

Nyári pizsama

2018. április 05. - Ágivarr

Legújabb(an befejezett) alkotásomat mutatom most be, egy pizsamát nyárra. Már szinte teljesen kész volt, csak a gumiház volt vissza, így hevert az egyik zsák alján szegény a költözés óta. Megérdemelte, hogy befejezzem, és aktuális is, hiszen hirtelen jön majd a jó idő, ahogy az elmúlt években szokott.

Pizsama 1

Ez csak a felső :) szóval nem hálóing, van hozzá kisnadrág is.

Most szabásminta alapján dolgoztam, az Ottobre 2011-es őszi-téli női számában találtam ezt a csinos pizsamát:

2011 ösz-tél 1-2.jpg

Az anyagot régebben vettem az I <3 Textilben, sajnos csak a végét csíptem el, nagyon szép mintája van, világos búzavirágkék alapon. 100% pamut, nincs benne elasztán, így nem rugalmas.

Háztartási varrógéppel dolgoztam, egyenes és cikkcakk varrattal belül, cikcakk és 3 lépéses / közbeöltéses cikcakk varrattal a szegélyeknél, mindenhol pikós (bugyi-) gumival. Így kaptam egy csinos szegélyt, és ahol kellett - a mellek felett és a hátnál - a gumit enyhén megfeszítve varrtam fel, így a szükséges mértékben rugalmasan összehúzta az anyagot.

Közelről így néz ki a szegély:

Pizsama 7

Belülről pedig így:

Pizsama 8

A pikós gumi ilyen módon való felvarrásáról a Teli Kosár blogomon olvashatsz hamarosan, bugyivarrás kapcsán!

A mellrész eleje közepénél beráncoltam az anyagot, és egy rózsaszín bársonyszalaggal takartam el a varrást, egyben ez a pizsama dísze is. Gombokat nem varrtam rá, így tetszik nekem.

Pizsama 5

A vállpánt a lányom egy korábbi, kinőtt (gyermek)melltartójának levágott pántjából lett, színben illett a bársonyszalaghoz. Érdemes az ilyen, még használható alkatrészeket levágni, eltenni! Instant vállpánt: karika, szabályozó, gumi mind azonos színben!

Pizsama 6

A mell alá is gumi került, nem szorosan, épp csak hogy beráncolja az anyagot.

A kisnadrág szárára is pikós gumi került, és cikcakkal varrtam meg a gumiházat, hogy fel-lehúzáskor rugalmas maradjon, ne pattanjon el a varrat. 2 cm széles gumit húztam bele.

Pizsama 3

Pizsama 9

További pizsamás bejegyzéseim:

 

Summer two-piece nightie from Ottobre.

Köszönöm, ha megosztod!

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr1014091763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása