gomblyuk

gomblyuk

Pöndörödik a jersey széle ...

Az én ötletem a megelőzésére!

2018. október 26. - Ágivarr

Ha pamut- vagy viszkózjerseyből varrsz, mindig érdemes előtte beavatni, azaz azon a hőmérsékleten kimosni, amin majd a kész ruhát is mosni fogod, nehogy később összemenjen. Ezek a hurkolt anyagok hajlamosak a pöndörödésre, ami mosás után fokozottan jelentkezik, van, hogy akár 4-5 cm is feltekeredik a vágott vége. Ez megnehezíti az anyag kiterítését és a szabást is. Eddig egy rakás gombostű felhasználásával úgy, ahogy sikerült kiegyengetnem az anyag szélét, de a tűk miatt körkést nem használhattam, és az ollóval is óvatosan kellett manőverezni.

Most viszont kitaláltam valami egészen jó módszert, kipróbáltam, működik, és ez nagy elégedettséggel tölt el! J

Nagyon egyszerű az egész. Megveszed az anyagot, szép egyenesre levágta az eladó. Így frissen tedd be a varrógép alá, és a lehető legszélesebb és leghosszabb cikkcakköltéssel varrd végig mindhárom nyitott oldalát! A cikcakk szélesebben összefogja a két réteget, mint az egyenes.

img_20181026_120638.jpg

Nagyon gyorsan megy!

img_20181026_120712.jpg

Ezután lazán hajtogasd össze és tedd be egy nem túl nagy mosózsákba.

img_20181026_120736.jpg

Ezzel megakadályozod, hogy az anyag eltekeredjen, megnyúljon, esetleg a varrás széthúzódjon. Mosd ki a mosógépben, majd vedd ki a mosózsákból! Én egy 40 fokos, 60 perces programmal mostam ki, amikor kivettem a zsákból, ez a látvány fogadott:

img_20181026_120755.jpg

A varrás megvédte az anyag széleit, nem tekeredett fel. Ne kell igazgatni sem, hogy újra szépen félbe legyen hajtva  további munkához, nem vetemedett el az anyag, nem csavarodott meg.

img_20181026_120825.jpg

A varrást nem kell eltávolítani az anyagból, szabás után elég azokat a cérnákat kiszedni, amik beleesnek egy-egy kiszabott részbe.

Próbáld ki és mondd el, hogy sikerült!

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr714323667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása