gomblyuk

gomblyuk

Mobiltartó babaágyra

2017. október 22. - Ágivarr

Már két kezemen se tudom megszámolni, hány megkezdett projektem van szanaszét a háromnegyedig kész varrósarok különböző pontjain. Soroljam? Sorolom. Tányéralátétek (12 db), Bubunadrág (pandás), melltartóbetét (szoptatós, 6 db), nagy wellsoft-takaró a nagyfiamnak, aki nyáron is fázós, Bububody (szürke, 2 db), bundazsákká alakítható Bubutakaró (babakocsiba), melltartó (közös munka lánykámmal), téli Bubusapka, Bubucipő, paszpólos díszpárnahuzat (5 db), babakocsira rendszerező nekem, címkerongyika, pillangós női felső, bugyi saját készítésű szabásmintával, homokkal töltött ajtótámasz, ülőpárna a kinti kispadra... Nagyon lassan haladok velük, de néha történnek csodák, és befejezek egyet. (Tényleg, lányomnak kellett évnyitóra szoknya + felső, ezeket soron kívül gyorsan kiszabtam, megvarrtam, de elfelejtettem megmutatni ... hamarosan pótolom.) Na igen, ott tartottam, hogy most befejeztem egyet. Igazi mini nanoprojekt: mobiltartó a kiságyra.

Telefontartó babaágy (14).jpg

 

Ez Bubu rácsos babaágya. Felszerelve minden okos dologgal: pelenkatartó, kencetartó, törlőtartó, rongyikatartó... Esténként az ágy melletti kis fotelben szoptatom meg és altatom el, és ez eltart egy jó félórát is, nyűgösebb esetben tovább, de ilyenkor már hívom a férjemet, ő gyorsabban altat, én meg addig gyorsabban végzek a konyha rendberakásával + a két nagyobb gyerek körüli teendők teljesítésével. :)

A telefonomon van egy jó kis babanaplószerű alkalmazás, amibe rögzíthetem, hogy Bubu mennyit eszik, alszik, hányszor termeli tele a pelenkát és mivel, és egyéb érdekességeket is bevihetek igény szerint. Bubu a harmadik baba az életemben, és sosem gondoltam, hogy valaha naplózni fogom ezeket a hétköznapi eseményeket, aztán mégis belevágtam. Ugyanis, a kórházban az ellenőrzések alkalmával (Bubu saját hibáján kívül korábban született, ezért szoros megfigyelés alatt vagyunk egy ideig, amit igazán nagyra értékelek, sok szempontból és sokan foglalkoznak a kis korababákkal, semmi bibi nem maradhat észrevétlen) megkérdezte a doktornéni még az elején, hogy hányszor eszik Bubu, mennyit, hányszor kakil, mennyit alszik stb. Na, ebből a kakit könnyű megválaszolni, napi egy, maximum kettő, banánevés után nulla. De hogy hányszor eszik, mennyit alszik? Fogalmam sincs. Eleget, hát nézzenek rá, nem szép dundi és elégedett gyerek...? Persze ezt nem mondtam ki hangosan, csak magamban, hozzátéve azt, hogy na, akkor ezt is írni kell, hogy ne nyilvánvalóan hasraütésszerű válasszal kelljen felelnem.

Telepítettem ezt a kis Baby Tracker appot, és azóta alvások és evések elején csak megnyomom a PLAY gombot, a végén a STOP-ot, és máris büszkén mondhatom, hogy a gyerek átlagosan 10,38 percet szopizik / bal cici, 12,26 percet / jobb cici (azt nem árulom el, hogy naponta hányszor, mert a doktornő és a védőnő is szigorú diétára fogná Bubut), éjszakánként 11 órát alszik, napközben meg jobb napokon 2 és felet, rosszabbakon semennyit.

Ez így nagyon klassz, csakhogy a telefont nem tudtam sehová letenni, főleg este a félhomályban. Többször becsúszott a fotelbe, leesett a földre, ráültem a zsebemben, sehogy sem volt könnyen elérhető. Ezért varrtam neki egy tartót, mérték után. :) Kb. minden telefonhoz jó lehet, ezért megrajzoltam a szabásmintáját, készítsd el, ha megtetszett!

Mobiltartó vázlat.jpg

Az elkészítés lépései:

Megrajzoltam a mintát, kivágtam, és átmásoltam kétféle anyagra: egy külsőre és egy bélésre (pamutvászon és flanel), kiszabtam őket kb. 7 mm ráhagyással.

dav

A férjem szerint olyan, mint egy mozdony. :) A két anyagot a felső széleken összevarrtam, az íves részeknél becsípkedtem a ráhagyást, a sarkoknál átlósan levágtam.

telefontarto_babaagy_2.jpg

telefontarto_babaagy_3.jpg

telefontarto_babaagy_4.jpg

Kifordítottam, megvasaltam.

Telefontartó babaágy (5).jpg

Ezután összevarrtam a két függőleges szélét: színével egymásra fordítottam a jobb és baloldalt, csíkos anyagot a csíkossal, simát a simával gombostűztem, varrtam.

dav

Újra kifordítottam, az új varratot is szépen levasaltam, majd talpszélesen letűztem körben a "mozdony" tetejét.

telefontarto_babaagy_7.jpg

telefontarto_babaagy_8.jpg

Kifordítottam megint, hogy a bélés legyen kívül, és az aljánál mind a négy réteget összefogva végigvarrtam, eltisztáztam. Ezután a sarkoknál is összevarrtam.

dav

dav

Kifordítva így néz ki az alja:

dav

A patentokat csak azután tettem fel, hogy hozzámértem a kiságy széléhez, és gombostűvel megjelöltem, hogy meddig érjen.

dav

Két fehér KAM patenttel lehet az ágyra rögzíteni.

Létezik bébiőr mobilapp is, ahhoz is hasznos lehet ez a tároló (két telefon kell hozzá, az egyiket - az adót - a baba mellett hagyod, a másik - vevő - nálad marad. De hasonlót varrhatsz babakocsi tolókarjára is.

Telefontartó babaágy (14)

A következő kórházi kontroll alkalmával minden kérdésre tudtam válaszolni, egyet kivéve: "Hány grammot szopizik Bubu egy alkalommal?" :| Ezt sajnos nem méri a telefon.

 

This post is about my new bedside mobile holder. 

Ha tetszett, kattints valamelyik megosztás gombra! Köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr1214095323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása