gomblyuk

gomblyuk

Babamellény szabásmintával

2018. március 18. - Ágivarr

A jó idő csak nem akar jönni, újra hideg van, pedig én tavaszi mintás rövidujjú bodykkal várom már két hete! A hosszúkat kezdi Bubu kinőni, úgyhogy nem ártana, ha az időjárás igazodna legalább a csillagászati tavaszhoz, ha már a meteorológiai tavaszhoz nem sikerült neki... Nagy duzzogva ezért varrtam egy mellényt.

mde

Van itthon két színben warmkeeper anyagom: bordóban és borsózöldben, de csak a bordót találom a költözés óta. A warmkeeper meleg, nagyon puha, vastag, de rugalmas szabadidőanyag,  ideális gyermek- és otthoni ruházatnak. Poliészter és pamut keveréke kétoldalas kiképzéssel: a külső része pamut, a belső része fleece, finom, bársonyszerű szálakkal.

 Warmkeeper

A kép és az én anyagom is a bubulakovo.hu oldalról származik, sajnos most nem találtam a bordóról képet.


 

Mindkét oldala használható színoldalként, én a nem bolyhos felét fordítottam kifelé, és egy mellénykét varrtam, ami a mostanihoz hasonló átmeneti időszakban jó szolgálatot tesz.

80-as méretben szabásmintát készítettem, amit a bejegyzés végén letölthetsz.

Mivel teljesen körbeszegtem a mellényt, csak a vállak és az oldalak összevarrásához hagytam rá. Korábban itt bemutattam, hogyan tudsz jó hosszú szegőpántot készíteni trikóból, pólóból, én egy bordóra festett régi Apa-trikót használtam erre a célra.

Ha te is hasonlóan szeretnéd elszegni a mellény széleit, a varrási sorrend a következő:

  • vállak összevarrása,
  • karkivágások szegése,
  • egyik oldal összevarrása,
  • alja-eleje-nyaka elszegése,
  • másik oldal összevarrása.

mde

Egy ideje lapul a fiókban 3 fekete és 3 fehér, egyenként 250 grammos trevira cérna, amit bolti bugyikon lehet legtöbbször látni. Én az overlock alsó szálaként szerettem volna varrni vele, de kiderült, hogy háztartási gépekben csak akkor használható, ha a gép nagyon-nagyon pontosan van beállítva. Sajnos az enyém ezek szerint nincs, pedig amúgy nagyon szépen varr. A fedőzőm azonban szereti, így hosszú távra megoldódott a leggyorsabban fogyó szál, az alsószál ügye, mondjuk úgy 10 évre biztosan...

mde

Mivel pont ilyen bordó patentom nincs (semmilyen bordó sincs, hogy pontos legyek), színes patentokat használtam: zöldet, narancssárgát és kéket. Ezekkel sokkal kisgyerekesebb és vidámabb lett az amúgy igencsak nagypapás mellény. :) A patentokat egyenlő távolságra, a szélétől 1 cm-re ütöttem be.

A hozzá illő nadrág is készülőben van, szintén bordó bambuszfrottírból. A maradékából kijött még egy kis bebújós mellény, amit a letölthető szabásminta egyszerű átalakításával készítettem. Ez kicsit vékonyabb, de szintén meleg ruhácska.

dav

A gombolós mellény szabásmintáját innen tudod letölteni:

PDF szabásminta 80-as méretben: Baba mellény 80 gomblyuk.

Kérlek, ha megvarrtad, küldj egy képet a Gomblyuk Facebook oldalára!

 

Sewing baby vest for colder days - free pdf pattern in size 80 (hight 80 cm).

Ha tetszett, oszd meg, kérlek! Köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr5314091759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása