gomblyuk

gomblyuk

Ünnepi bársony ruha

2018. december 30. - Ágivarr

A Stretch! című varrós könyvet kimondottan emiatt a szabásminta miatt vettem meg. A könyvről már írtam egy ismertetőt, most maga a ruha következik, Karácsonyra megvarrtam!

03_ready_joni_dress_1.jpg

A #sewingjoni alatt látható többszáz kép alapján a Joni ruha mindenkinek nagyszerűen sikerül, a leírás szerint sem nehéz megvarrni, így bátran belevágtam a határidő előtti utolsó napon (egy nap alatt elkészült!). A bársony varrásának azonban alaposabban utánanéztem, mert még nem dolgoztam vele. A palackzöld rugalmas plüssbársony az Eurotextil webshopjából van, ahol még számtalan színben és mintával kapható.

00_fabric_stretch_velvet_joni_dress.jpg

Megvettem a könyv által javasolt anyagmennyiséget, de utólag kiderült, hogy kb. fél méter anyaggal kevesebb is elég lett volna. Nem baj, jut egy felsőre is az oldalt leeső többi maradékkal.

A ruha kevés részből áll: a felsőrész eleje és háta egy-egy rész, két ujja, a szoknyarész eleje és háta azonos. A cérnán kívül még némi szilikongumi-szalagra volt szükség a vállvarrás és a dereka kinyúlása ellen.

01_cutting_joni_dress_1.jpg

A szoknya minta kicsit szélesebb volt a papírtekercsemnél, így a csücske nem fért rá. :) A tejeskávé pedig a szbás elengedhetetlen kelléke.

01_cutting_joni_dress_2.jpg

Tetszenek a szabásminta nehezékeim? Én csináltam! :)

A bársony anyagok szabása-varrása kicsit több odafigyelést igényel.

  • A bársony szövet nagyon foszlik, ezért szélesebb varrásráhagyást érdemes hagyni, kb. 2 cm-t.
  • A bársony bolyhozása egy irányba mutat végig az anyagon, ezért a szabásmintákat nem lehet elforgatni a takarékosabb felfektetés érdekében, különben máshogy fog kinézni a ruha egy-egy része. Hogy merre álljanak a bolyhok, ízlés dolga. Erre vonatkozóan értelmes magyarázatot is adó útmutatást nem találtam. Ha felfelé simul a bársony, akkor kissé más a tónusa, teltebb, gazdagabb lesz a színe. Én a lefelé irányuló bolyhokra szavazok, lefelé simítható, finomabb, kevésbé drámai hatással.
  • A műszálas bársonyok (mint az enyém is) kevésbé kényesek, de pl. a selyembársonyon meglátszik a tű nyoma, ezért a bontást el kell kerülni.
  • Gömbölyű hegyű (ballpoint), új varrógéptűvel varrtam a ruhát, kis cikcakköltésekkel.
  • A színével egymás felé fordított anyagok nagyon könnyen elcsúsznak a varrógép alatt, ezért érdemes fércelni vagy sűrűn gombostűzni, lassan varrni.
  • Mivel a bársony nehéz anyag, jó, ha elég hely van a varrógéptől balra, hogy odaférjen az egész ruha, különben lehúzza magát, nyújtja a varrást.
  • A bársonyt csak nagyon enyhén szabad vasalni, és lehetőleg a fonákjáról, de érdemes egy darab anyagon kipróbálni, mit bír. A szoknya alját 2 cm szélesen felvasaltam, ehhez egy külön sablont készítettem kartonból a szabásminta segítségével.

02_pressing_joni_dress_2.jpg

02_pressing_joni_dress_1.jpg

A felvasalás után már egyenletesen fel tudtam hajtani a szélét, persze sok-sok gombostű segítségével.

Az egész ruhában a legnehezebb(nek tűnő) rész a csavarás, amit az egy részből szabott elején első lépésként készítettem a leírásnak megfelelően. A kész ruhán még jócskán elmozgott ez a szépen tekert csomó, így végül sötétzöld cérnával, láthatatlan kézi öltésekkel biztosítottam, hogy úgy maradjon, ahogy kell.

03_ready_joni_dress_2.jpg

Összességében elégedett vagyok az eredménnyel és magával a munkával is, megérte a nagyobb odafigyelés. Fogok még bársonyt varrni. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gomblyuk.blog.hu/api/trackback/id/tr114514184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása